• Вы находитесь здесь:

  • Главная
  • МЕТОДИЧНА РОБОТА

Про результати методичної роботи

за 2021-2022 навчальний рік

Методична робота у Смілянській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №10 упродовж 2020-2021 навчального року здійснювалася згідно з вимогами Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», з урахуванням загальнодержавних стандартів, методичних рекомендацій та спрямовувалася на реалізацію загальношкільної методичної проблеми «Формування гармонійного розвитку, виховання і соціалізації особистості дитини та професійної компетентності педагога в умовах Нової української школи».

Центром методичної роботи, як і в попередні роки, є методична рада (керівник Крутько М.Г.). Структура організації методичної роботи у 2021-2022 навчальному році складала чотири методичні об’єднання учителів початкових класів (керівник Бурдейна Н.В.), учителів суспільно-гуманітарних дисциплін (керівник Демиденко В.В.), природничо-математичних і технологічних дисциплін (керівник Бурлуцька І.І.), класних керівників (керівник Береговенко В.В.).

Упродовж навчального року методичною радою проведено чотири засідання, робота методичних об’єднань спрямовувалася на удосконалення освітнього процесу, посилення уваги до підвищення якості освіти, організації національно-патріотичного виховання, формування життєвих та здоров'язбережувальних компетентностей здобувачів освіти, професійної підготовки вчителів до роботи в умовах Нової української школи, забезпечення науково-методичного супроводу організації профільного та інклюзивного навчання, розвитку психологічної служби, пошуку інноваційних та альтернативних підходів щодо підвищення фахової майстерності педагогічних працівників.

Засідання методичних об’єднань проводилися як у традиційних, так і нестандартних формах: вернісажі «педагогічних думок» та «педагогічних знахідок», методичні посиденьки, інформаційні трибуни та круглі столи (методичне об’єднання учителів початкових класів); засідання «дискусійного клубу» (методичне об’єднання учителів природничо-математичних і технологічних дисциплін); інформаційно-методичні панорами (методичне об’єднання учителів суспільно-гуманітарних дисциплін); ярмарки педагогічних ідей (методичне об’єднання класних керівників).

Голови методичних об’єднань Бурдейна Н.В., Демиденко В.В., Бурлуцька І.І. разом із заступниками директора з навчально-виховної роботи Крутько М.Г., Христюк О.В., з виховної роботи Береговенко В.В., з господарської роботи Білика С.М. у серпні 2021 року на першому засіданні педагогічної ради школи презентували проєкт Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти у Смілянській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 10 Смілянської міської ради Черкаської області.

На виконання наказу від 30.12.2021 №228 «Про проведення комплексного самооцінювання» із січня 2022 року розпочато проведення процес самооцінювання якості освітньої діяльності закладу за напрямами:

- освітнє середовище у закладі;

- система оцінювання результатів навчання здобувачів освіти;

- педагогічна діяльність;

- управлінські процеси.

Звіт про результати самооцінювання заплановано обговорити на засіданні педагогічної ради у травні 2022 року та врахувати при підготовці освітньої програми та річного плану роботи школи на 2022-2023 навчальний рік.

Упродовж 2021-2022 навчального року усі педагогічні працівники продовжили працювати над підвищенням свого професійного рівня, використовуючи ресурс курсової перепідготовки на базі КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників» та самоосвітню діяльність, – як учасники онлайн-курсів EdEra, Prometheus, ГО «Освіторія», ТОВ «На урок», ТОВ «Всеосвіта». Загалом педагогічні працівники школи взяли участь у понад 40 заходах підвищення власної професійної майстерності – інтернет-конференціях, вебінарах, семінарах, тренінгових заняттях, експрес-курсах.

Так, учителі початкових класів отримали сертифікати за результатами проходження курсів підвищення кваліфікації «Креативні ідеї на уроках НУШ» (Пічкур А.І., Синільник О.В., Бурдейна Н.В., Шаповал В.В., Коваленко Н.В.), «Циклограм для вчителів», курси підвищення кваліфікації з викладання уроків інформатики (Корнійчук А.В., Шевчик А.О.), фізичної культури (Шевчик А.О.), «Оцінювання без знецінювання» (Проненко О.М., Новіцька О.В., Шевчик А.О.), «Медіаграмотність для освітян» (Маслюк О.А., Новіцька О.В.), «Основи християнської етики» (Коваленко Н.В.). Учитель музики Пітенко О.Ф стала учасником Всеукраїнського вебінару «Упровадження нового змісту інтегрованого курсу Мистецтво в 4 класі».

Асистенти учителів Несененко А.В., Білозір М.В. успішно пройшли курси підвищення кваліфікації для педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти згідно з Концепцією «Нова українська школа» за напрямом «організація інклюзивного навчання». Асистент учителя Несененко А.В. підвищила кваліфікацію з питання «Особливості організації інклюзивного навчання дітей з розладом аутичного спектра».

Учитель Коваленко Н.В. взяла участь у Всеукраїнській науковій онлайн-конференції «Дидактичний потенціал сервісів для вчителів ЗЗСО «Розвиток критичного мислення», у Всеукраїнському фестивалі педагогічних ідей з проблем сталого розвитку «Оберігаємо планету разом». Учитель Пічкур А.І. стала учасником Всеукраїнської наукової конференції «Професійний розвиток учителів, ідеї та методики викладання».

У зв’язку з впровадженням нового державного стандарту для учнів 5 класу у період серпень 2021 – травень 2022 року 34 учителі базової та старшої школи отримали підвищення кваліфікації вчителів закладів загальної середньої освіти, які реалізовуватимуть компетентнісний потенціал таких освітніх галузей: мовно-літературна (Береговенко В.В., Бурса Н.І., Безрукова І.О., Пилипенко Л.А., Ткаченко Ю.В., Сопільняк В.В., Бондаренко О.Л., Демиденко В.В., Гребенюк О.В.), математична (Радіонова О.О., Перебийніс С.М., Бурлуцька І.І., Підмогильний О.А.), природознавство (Завгородня І.В., Снігур О.В., Оношко О.М., Протас Г.М., Круть Л.О.), суспільствознавство (Сердюк Л.О., Стрижак С.В.), технології, мистецька (Соловйова А.В., Пітенко О.Ф.), «здоров’я і фізична культура» (Ленець Н.І., Сіренко В.М., Здоренко Ю.В.).

45 членів педагогічного колективу пройшли національний тест на цифрову грамотність «Цифрограм для вчителів», розміщений на національній онлайн-платформі «Дія. Цифрова освіта».

На жаль, незначним залишається показник створення та використання педагогічними працівниками, зокрема тими, хто має педагогічне звання «учитель-методист» власних освітніх ресурсів, методичних розробок та навчально-методичних матеріалів.

Учитель математики та фізики Круть Л.О. стала учасником 3-х Всеукраїнських онлайн-конференцій «Дидактичний потенціал цифрових сервісів для вчителів ЗЗСО». Учитель музичного мистецтва Пітенко О.Ф. презентувала методичні матеріали для проведення уроків музики на сторінках «На Урок» (конспект уроку музичного мистецтва у 1 класі «Перший раз у перший клас»; стаття «Бароко – перший загальноєвропейський напрямок в історії культури»; «Художня фотографія»), учитель початкових класів Маслюк О.А. у квітні 2022 року розмістила на сайті «Методичний портал» статтю «Спостереження та дослідження на цільових прогулянках в умовах ГПД».

Система організації освітнього процесу сприяли участі здобувачів освіти в інтелектуальних та творчих конкурсах, зокрема:

- 1-А клас (учитель Бурдейна Н.В.) – міський етап фотоконкурсу «Дідусь, бабуся, до вас я пригорнуся» (І м. – Сайдакова П., ІІІ м. – Рахімов А.), конкурс МЦССМ «Світ моїми очима» (для дітей та молоді з інвалідністю, Дяглюк О.);

- 1-Б клас (учитель Пічкур А.І.) – міський етап фотоконкурсу «Дідусь, бабуся, до вас я пригорнуся» (учасник Крячко З.), інтернет-конкурс від «Всеосвіта» «Акробатика з математики» (Черній Є., ЛяшенкоА. – ІІ м., Борозненко І., Романець І.,Параскіна А., Король А. – І м.);

- 2-А клас (учитель Коваленко Н.В.) – Всеукраїнський фестиваль «Мелодія осені- 2021» (Ножко М., ІІ м.), міський етап конкурсу малюнка «Осіння феєрія» (Білозір А., учасник);

- 2-В клас (учитель Шевчик А.О.) – Всеукраїнський конкурс від видавництва «Всеосвіта» «Осінь-2021» (Бараннік І., ІІІ м.- ЯДС, ІІІ м.- основи здоров’я), конкурс МЦССМ «Світ моїми очима» (для дітей та молоді з інвалідністю, Балах Т.);

- 3-А клас (учитель Маслюк О.А.) – всеукраїнські конкурси від видавництва «Всеосвіта» «Людина починається з добра» (І м. – Білан В., Колісніченко О., Медведєва М.), «Українське народознавство» (ІІ м. - Білан В., Таточко Н.), «Акробатика з математики» ( І м. - Білан В., Краснюк В, ІІІ м. – Таточко Н.) «Безпечна дорога до школи», «Будьмо гідними» (І м. – Білан В.), «Безпека на дорозі» (ІІІ м. – Білан В.), «Я пізнаю світ» (ІІІ м. – Таточко Н.), «Олімпіада з математики (І м. – Бойко Д.), ІІ Всеукраїнський марафон з української мови (Таточко Н., Колісніченко О., Білан В., призери);

- 3-Б клас (учитель Проненко О.М.) – Всеукраїнський відкритий марафон з української мови (Селега В.), конкурс від видавництва «Всеосвіта» «Людина починається з добра» (Несененко Д. – І м., Коваленко С. – І м., Крячко З. – ІІІ м.), «Акробатика з математики» (Коваленко О. – ІІ м.), «Безпечна дорога до школи» (Коваленко С. – І м., Крячко З. – ІІ м., Несененко Д. – ІІІ м.), Всеукраїнська онлайн-олімпіада «Бобер» (5 призерів), конкурс від видавництва Всеосвіта «Я пізнаю світ» ( ІІІ м. – Крячко Б.);

- 3-В клас (учитель Шаповал В.В.) – Всеукраїнський відкритий марафон з української мови (Саленко Є.), онлайн-олімпіада з інформатики (3 призери);

- 4-А клас (учитель Новіцька О.В.) – Всеукраїнські конкурси від видавництва «Всеосвіта» «Осінь-2021» (Пономарьов В. – І м., ЯДС; ІІ м. «Технології та дизайн»; І м., українська мова; ІІ м., інформатика; Краснюк О. – ІІ м. інформатика; Пономарьов В. – І м., мистецтво; Волков Т. – ІІ м., математика), Всеукраїнський конкурс «Українське народознавство» (І м. – Кучер Г., І м. – Овчінніков А), Всеукраїнський конкурс «Я пізнаю світ» (ІІ м – Овчінніков А., І м. – Кучер Г.), Всеукраїнський конкурс «Акробатика з математики» (Кучер Г. – І м.; Овчінніков А. – І м.), Всеукраїнський конкурс «Людина починається з добра» (Танцюра П. – І м.);

- 4-В клас (учитель Синільник О.В.) – Всеукраїнський онлайн-конкурс «Бобер» (інформатика, 4 призери), міський фотоконкурс «Пригорнуся до бабусі» (І м. – Ножко С.).

Навчальний рік

Всього учасників

Кількість призерів на міському рівні

Результативність участі на міському рівні

Результативність участі на обласному рівні

Кількість призерів на обласному рівні

І

ІІ

ІІІ

І

ІІ

ІІІ

2019-2020

5 осіб

4 особи

1

2

1

-/-

1

-/-

1 (100%)

2020-2021

6 осіб

6 осіб

4

-/-

2

-/-

2

1

3 (100%)

2021-2022

5 осіб

5 осіб

1

1

3

-/-

1

2

3 (100%)

Як і в попередньому навчальному році на високому рівні залишається участь представників дитячої наукової спільноти у конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук.

У цьогорічному конкурсі взяли участь п’ять учнів школи, із них Сторчова В. (науковий керівник Пітенко О.Ф.) посіла І місце, Шершньова Д. (науковий керівник Сопільняк В.В.) – ІІ місце, Трегубенко А. (науковий керівник Бурса Н.І.), Ткаченко Є. (науковий керівник Ткаченко Ю.В.), Єленецький В. (науковий керівник Бурлуцька І.І.) – ІІІ місце. За результатами проведення ІІ (обласного) етапу означеного інтелектуального конкурсу Шершньова Д. та Трегубенко А. посіли ІІІ місце, Сторчова В.– ІІ місце.

Проаналізувавши результативність участі шкільної команди у ІІ (міському) етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін, можна зробити наступні висновки:

- якісний показник цьогорічної участі школи становить 8 призових місць (ІІ місце – 3 учні, ІІІ місце – 5 учнів), що на 2% менше, ніж у попередньому навчальному році та 16% більше, ніж у 2019-2020 навчальному році;

Навчальний рік

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

Кількість призових місць

9

7

11

6

8

- залишається сталою кількість учнів, які упродовж трьох років посідають 4-ті та 5-ті місця;

- потребує видозмін система підготовки учнів до участі у ІІ (міського) етапу Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін.

Призерами ІІ (міського) етапу Всеукраїнських олімпіад стали:

- із хімії учениця 8-Б класу Срібна Я. (учитель Завгородня І.В);

- з історії учениця 8-А класу Трошина О. (учитель Сердюк Л.О.);

- з інформаційних технологій учень 10 класу Паламарчук А. (учитель Бондаренко А.В.);

- із математики учень 7-А класу Вовк О. (учитель Перебийніс С.М.);

- із трудового навчання учні 9-Б класу Брощан Ст., 10 класу Палій А. (учитель Пастушенко С.С.), 8-Б класу Шелудько А., Пашковська Ю. (учитель Блохіна Н.С.).

Поряд з тим, результативною стала цьогорічна участь учнів у міжнародних мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді ім.Т.Г.Шевченка та конкурсі з української мови ім.П.Яцика:

Прізвище, ім’я

Клас

Назва конкурсу

Результат

ПІП учителя

Максименко Дар’я

6-А

Конкурс ім.Петра Яцика

І місто/І область

Береговенко В.В.

Горбатенко Анастасія

11

Конкурс ім.Т.Г.Шевченка

ІІІ місце

Безрукова І.О.

Максименко Дар’я

6-А

Конкурс ім.Т.Г.Шевченка

ІІ місце

Береговенко В.В.

Кравцова Єкатерина

7-А

Конкурс ім.Т.Г.Шевченка

ІІ місце

Ткаченко Ю.В.

Не менш успішними були виступи вихованців хорового гуртка (учитель музичного мистецтва Пітенко О.Ф.) у творчих конкурсах:

- Гарагай А. (ІІІ місце), Майборода О., (І місце) – у Міжнародному конкурсі мистецтв;

- Гарагай А. (І місце) – у Всеукраїнському багатожанровому конкурсі «Зорі запалали»;

- Майборода О. (І місце), Гарагай А. (ІІІ місце) – у Міжнародному конкурсі талантів «Штурм».

Учитель англійської мови Боярчик Л.М. разом з учнями 6-А класу взяла участь у Міжнародному проєкті «Розуміючи МИР» від Громадської організації «Ми відстоюємо майбутнє» та у Всеукраїнській онлайн олімпіаді з англійської мови «Гринвіч» (17 призерів).

Із вересня 2021 року в освітньому закладі організовано роботу шкільної літературної студії «Муза», учасники якої знайомилися з письменниками, мистецькими діячами Смілянщини. Члени літературної студії «Муза» започаткували рубрику «Новини зі школи №10» на місцевому радіо ФМ «Тясмин».

Аналіз методичної роботи

в Смілянській загальноосвітній школі І-ІІІ ст. № 10

В 2020-2021 н.р. в Смілянській загальноосвітній школі І-ІІІ ст. № 10 оновлені склад методичної ради ( Крутько М.Г. – голова методичної ради, Христюк О.В. – заступник голови методичної ради) та структура організаційно-методичної роботи :

- методичне об′єднання класних керівників (керівник Береговенко В.В.)

- методичне об′єднання учителів початкових класів (керівник Бурдейна Н.В.);

- методичне об’єднання учителів суспільно-гуманітарних дисциплін (керівник Демиденко В.В.);

- методичне об’єднання учителів природничо-математичних і технологічних дисциплін (керівник Бурлуцька І.І.).

Затверджене нове «Положення про методичну раду» та « Положення про методичні об’єднання учителів».

На основі методичних об’єднань створені мобільні (ситуативні) творчі групи з впровадження інноваційних технологій навчання, комп’ютерних технологій.

В березні 2021 р. творча група учителів початкових класів розробила серію відео уроків з української мови для 3 класу , які розміщені на сайті ЧОІПОПП.

На виконання річного плану роботи школи на 2020-2021 навчальний рік, відповідного наказу від 29.01.2021 №13 «Про проведення місячника педагогічної майстерності» упродовж лютого у школі проведено:

- Тиждень учителя-методиста (15.02.2021-19.02.2021);

- Тиждень класного керівника (22.02.2021-17.03.2021).

Згідно із затвердженим планом роботи, упродовж місяця, у школі проведено більше 30 різноманітних форм презентацій педагогічних ідей, участь у яких взяли учителі-методисти, педагогічні працівники, які атестуються, молоді спеціалісти.

Свою майстерність педагогічні працівники школи продемонстрували у формі:

- майстер-класів (Білащ Л.П., Пастушенко С.С., Блохіна Н.С., Соловйова А.В., Завгородня І.В., Тимошенко Н.К., Литвин К.В., Кордон Л.І., Бондаренко А.В., Бондаренко Т.В., Бурлуцька І.І., Перебийніс С.М., Підмогильний О.А., Гарагай О.Ю., Лисенко Л.А.);

- відкритих уроків та презентації роботи вихованців гуртків та факультативів (Коваленко Н.В., Синільник О.В., Маслюк О.А., Шевчик А.О., Білозір М.В., Шаповал В.В., Пічкур А.І., Корнійчук А.В., Здоренко Ю.В., Ленець Н.І., Сіренко В.М., Пилипенко Л.А., Гевел О.М., Бондаренко М.І., Гребенюк О.В., Оношко О.М., Хроменко З.В.);

- позакласних заходів (Бурдейна Н.В., Новіцька О.В., Сорокіна Л.В., Безрукова І.О., Демиденко В.В., Пітенко О.Ф., Бурса Н.І., Бондаренко О.Л., Сердюк Л.О., Стрижак С.В., Сопільняк В.В.).

Учителі кафедри іноземної мови, інформатики, математики презентували колективні напрацювання у напрямку використання інтерактивних та інноваційних методів навчання – «Використання інтерактивних онлайн сервісів для створення вікторин, ігор та тестів на уроках», «Використання різних сервісів онлайн конференцій та відеозв’язку під час навчання», «Когнітивні освітні технології ХХІ століття. Ментальні карти», «Захоплюючий світ математики «Функції та їх графіки».

Натомість учителі української мови та літератури, зарубіжної літератури, історії, фізики та хімії власну педагогічну майстерність продемонстрували в умінні оригінально поєднувати теорію з практикою, традиційні форми роботи з елементами новітніх педагогічних технологій : свято гумору «Здоровенькі були!» (Сорокіна Л.В), віртуальна подорож «Шляхами українських письменників» (Ткаченко Ю.В.), «Л.Костенко. «Роздуми про життя» (Пилипенко Л.А.), «Дисперсія світла – кольорова гармонія» (Гевел О.М.), «Сторінками прочитаних книг» (Бондаренко О.Л., Бурса Н.І.), «Магія на уроці хімії» (Завгородня І.В.), «Вони помирали, щоб жила Україна», «Пам’яті героїв Небесної сотні» (до Дня Героїв Небесної Сотні) (Сердюк Л.О., Стрижак С.В., Сопільняк В.В.) та ін.

Творчий підхід у проведенні уроків фізичної культури продемонстрували учителі Здоренко Ю.В., Ленець Н.І., Сіренко В.М., організувавши проведення серед учнів різних вікових категорій уроки-змагання – веселі старти, змагання з баскетболу, цікаві спортивні естафети для дітей.

Учитель трудового навчання та предмета «Захист України» Пастушенко С.С., обслуговуючої праці Блохіна Н.С., образотворчого мистецтва Соловйова А.В., хімії Завгородня І.В. свою педагогічну майстерність продемонстрували у формі майстер-класів, до участі в яких залучили учнів, вчителів-колег, тим самим сприяючи не лише розширенню їх знань, формуванню практичних життєвих навичок, але й підвищенню зацікавленості у вивченні навчальних предметів («Стрільба з пневматичної гвинтівки», «Виготовлення качалки для розкачування тіста» (Пастушенко С.С.), «Зимовий пейзаж на склі» «Техніка малювання ниткою» (Соловйова А.В.), «Фальсифікація харчової продукції» (Завгородня І.В.).

Одним із видів презентації системи власних педагогічних напрацювань є результативність роботи з творчо обдарованими дітьми. Саме таку форму роботи представили керівники гуртків «Методи і засоби лінгвістичних досліджень», «Сміла туристична», «Сучасна селекція як основа сталого розвитку» Гребенюк О.В., Оношко О.М., Хроменко З.В. разом із учнями, членами шкільного наукового товариства Святченко А., Бердичевською М., Виноградовим А.

Окремо варто відзначити змістове наповнення заходів, проведених учителями початкових класів.

Так, 09.02.2021 учитель 1-А класу Коваленко Н.В., використавши ігрові форми та методи роботи (різноманітні дидактичні та рухливі ігри), «залучивши» персонажів мультфільму «Маша та ведмідь», презентувала урок закріплення знань, умінь, навичок учнів з математики. Першокласники продемонстрували навички кількісної та порядкової лічби в прямому та зворотному напрямках, уміння розв’язувати задачі на логічне мислення, розрізняти геометричні фігури, працювати колективно, в парах, групах, самостійно.

«У чому сила подорожника ? » дізнавалися учні 3-В класу під час уроку з предмета «Я досліджую світ», який провела класовод Синільник О.В. 24.02.2021. Робота в змінних групах, дослідження, дидактичні вправи «Вчуся і вчу інших», «Очікування», перегляд відеопрезентацій, творча робота зі складання казок сприяли формуванню здоров’язбережувальної, комунікативної, соціальної компетентностей учнів.

Класовод 2-А класу Маслюк О.А. під час проведення заняття-подорожі «Цікавими стежинами по країні міцного здоров’я» розширила знання учнів про здоров’я і здоровий спосіб життя. Робота із загадками, ребусами, приказками, деформованим текстом сприяла розвитку усного та писемного мовлення школярів, збагаченню словникового запасу учнів, а дидактичні ігри «Мім», «Розсипанка», робота в групах, парах, прийоми «Мікрофон», «Асоціативний кущ» сприяли підтриманню інтересу дітей до теми уроку. Загалом же використання наочності (відеопрезентація, картки, малюнки, таблиці, ілюстрації) зробили подорож яскравою, веселою, цікавою.

У формі квесту провела урок з предмета «Я досліджую світ» на тему «Особиста гігієна» класовод 1-В класу Шевчик А.О. Цікаві форми роботи – досліди, складання пазлів, перегляд відеоуривків, дидактичні вправи «Винайди вушка», «Подбай про свого улюбленця», вправи для очей, хвилинки релаксації, фізкультхвилинки сприяли підтримці стійкого інтересу дітей до теми уроку. Учні виступили у ролі інформаторів (випереджувальне навчання), дослідників, лікарів.

Фантастичні та реалістичні образи в мистецтві порівнювали учні 4-В класу під керівництвом класовода Білозір М.В. Під час уроку образотворчого мистецтва діти не лише малювали невідомі планети, але й фантазували про світ, в якому панують добро, радість, мир. Реалізація обраної теми сприяла розвитку в учнів фантазії, творчої уяви та формуванню візуальної точності.

Поглибили свої знання про нетрадиційні техніки малювання, а саме: малювання на піні для гоління, учителі початкових класів 17.02.2021 під час майстер-класу, проведеного учителем Білаш Л.П. (3-Б клас).

«Подорожували» рідною Україною учні 2-В класу разом із класоводом Шаповал В.В. на уроці «Моя Батьківщина». Під час проведення показового уроку з предмета «Я досліджую світ» діти згадали географічні назви своєї держави, національні та державні символи, історію свого міста, вірші про Батьківщину. Робота в групах була захоплюючою, атмосфера на уроці – святковою.

Під гаслом «Найбільше і найдорожче добро в кожного народу – це його мова. Вона передається як заповіт, як найдорожча спадщина» проведено урок-свято у 4-А класі «Українська рідна мова: барвінкова, солов’їна, калинова» (учитель Бурдейна Н.В.). Під час позакласного заходу учні декламували вірші, розказували гуморески, співали пісні, грали на гітарі та флейті, відгадували загадки, вправлялися у пантонімі, пригадували фразеологізми, прислів’я, приказки про українську мову.

Знайомство учнів 3-А класу з поняттям «емоції» та їх класифікацією, впливом емоцій на здоров’я людини відбулося під час години спілкування «Емоції у моєму житті» 25.02.2021. Учитель Новіцька О.В. застосувала випереджувальне навчання, в результаті якого діти виступили в ролі інформаторів, підготували вдома маски-окуляри, вуса, краватки-метелики. Використавши систему вправ-саморегуляцій і тренінгових вправ «Пізнай емоцію у вірші», «Тренуємо емоції», «Візьми себе в руки», дидактичних ігор «Я радію, коли», «Чарівна лікарня», «Розсипанка», «Червоні-сині», класовод учила учнів володіти своїми емоціями. Цікавими для дітей виявилися ситуативні завдання, творча робота в групах, робота в парах (гра « Дзеркало»), дослідження «До якої емоції належать….?». Загалом вся робота на уроці сприяла вихованню у дітей моральних чеснот – ввічливості, доброзичливості, щирості, взаєморозуміння.

Вправлялися у виявленні приязного ставлення один до одного, збагачували свій соціальний досвід, вчилися формувати бачення свого місця в сьогоденні та майбутньому учні 1-Б класу під керівництвом класовода Корнійчук А.В. Показове заняття факультативу «Культура добросусідства» на тему «Історія наших імен та прізвищ» сприяло формуванню у дітей уяви про історію виникнення прізвищ та значення імен.

Цікавою виявилася віртуальна подорож країнами Євросоюзу, яку організувала для учнів 4-Б класу класовод Пічкур А.І., продемонструвавши свою педагогічну майстерність у проведенні факультативного заняття «Маленькі українці подорожують країнами Євросоюзу». Дидактичні ігри «Вжився в образ», «Знайди половинку», колективна робота зі створення колажів, конструювання будиночків сприяли розвитку творчих здібностей учнів та поглибленню енциклопедичних знань про Данію – країну казкаря Андерсена.

Закріпленню правильної вимови звуку «ш» в прямих складах та словах присвятила показове заняття з групою учнів 1-х класів вчитель-логопед Лисенко Л.А.

Під час групового заняття, проведеного практичним психологом Гарагай О.Ю., учителі мали змогу не лише ознайомитися з визначенням «професійне вигорання», але й спробувати на власному прикладі вправи з візуалізації стресів, тривоги та емоцій, можливості їх усвідомлення та способів вирішення.

Згідно річного плану роботи школи та шкільного наказу «Про організацію методичної роботи в 2020-2021 н. р.», впродовж навчального року адміністрацією школи належним чином організована робота з молодими вчителями через наставництво, стажування, консультування.

Координують роботу з молодими спеціалістами школи заступники директора з навчально-виховної роботи Крутько М.Г., Христюк О.В., керівники методичного об’єднання вчителів Бурдейна Н.В., Бурлуцька І. І.

В школі працюють молоді спеціалісти : вчителі - Корнійчук А.В., Шевчик А.О., Завгородня І.В., асистент учителя - Несененко А.В., практичний психолог Гарагай О.Ю.

В школі організоване наставництво , в рамках якого здійснюється методична допомога молодим спеціалістам у проведенні уроків, факультативних занять, гуртків, організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
У роботі з молодими спеціалістами впродовж поточного навчального року використовуються колективно-групові та індивідуальні форми методичної роботи.

Вчителі - наставники Крутько М.Г., Коваленко Н.В., Хроменко З.В., Новіцька О.В. склали індивідуальні плани роботи з молодими вчителями з урахуванням їх потреб і можливостей та вчать молодих спеціалістів на практиці застосовувати теоретичні знання, здобуті у ВНЗ, набувати практичні навички навчально- виховної роботи з дітьми; засвоювати різноманітні методи навчання, вивчати та застосовувати передовий досвід, використовувати сучасні засоби навчання , а також нетрадиційні форми і методи навчання, нові педагогічні технології.
Досить актуальним у навчанні молодих учителів залишається відві­дування відкритих уроків досвідчених педагогів, а також підготовка до них.

Вчителі Корнійчук А.В., Шевчик А.О., Завгородня І.В. мають зошити відвідування уроків досвідчених вчителів , періодично відвідують уроки вчителів школи.

Заступники директора школи з навчально-виховної роботи Крутько М.Г., Христюк О.В . систематично здійснюють випереджувальний контроль за роботою вчителів, асистента вчителя і надають їм своєчасну методичну допомогу .

Адміністрацією школи та вчителями - наставниками проведені практичні заняття з тем «Вивчення індивідуального стилю педагогічної діяльності», «Психологічний мікроклімат на уроці».

Результативною впродовж 2020-2021 н. р. була робота учителів із творчо обдарованими учнями школи. Проаналізувавши участь шкільної команди у ІІ (міському) етапі предметних олімпіад, можна зробити наступні висновки:

- кількісний показник участі учнів школи становить 6 призових місць

(І місце – 1 учень, ІІ місце – 1 учень, ІІІ місце – 4 учні);

- залишається сталою кількість учнів, які упродовж двох років посідають 4-ті та 5-ті місця;

- недостатню увагу приділено підготовці учнів для участі в олімпіадах з історії, математики, біології та фізики.

В умовах дії адаптивного карантину частина педагогічних працівників школи залучила учнів до VІІ Всеукраїнської інтернет-олімпіади «На урок» з таких навчальних дисциплін :

- українська мова (учитель Береговенко В.В.), загальна кількість учасників – 1 особа, 1 – переможець;

- зарубіжна література (учитель Бондаренко О.Л.), загальна кількість учасників – 5 осіб, 4 – переможці;

- основи здоров’я (учитель Протас Г.М.), загальна кількість учасників – 3 особи, 2 – переможці;

- математика (учитель Радіонова О.О.), загальна кількість учасників – 1 особа, 1 – переможець;

- хімія (учитель Завгородня І.В.), загальна кількість учасників – 4 особи, 3 – переможці;

- англійська мова (учителі Боярчик Л.М., Кордон Л.І., Литвин К.В.), загальна кількість учасників – 64 особи, 20 – переможці.

Учитель 2-Б класу Проненко О.М. залучила до участі в Міжнародному дистанційному конкурсі з математики «Акробатика» 1 учня, який посів ІІ місце.

Учителі початкових класів Коваленко Н.В., Бурдейна Н.В., Пічкур А.І., Білозір М.В. до участі в інтернет-олімпіаді освітнього проекту «На урок» залучили учнів 1-А, 4-А, 4-Б, 4-В класів з наступних предметів:

- математика (4-А клас – 11 учасників, 5 переможців; 4-Б клас – 8 учасників, 6 переможців; 4-В клас – 3 учасники; 1-А клас – 1 учасник, 1 переможець);

- українська мова (4-А клас –5 учасників, 1 переможець; 4-Б клас – 6 учасників, 3 переможці; 1-А клас – 1 учасник, 1 переможець);

- «Я пізнаю світ» (1-А клас – 24 учасники, 18 переможців);

- інформатика (1-А клас – 1 учасник, 1 переможець);

- мистецтво (1-А клас – 1 учасник, 1 переможець).

На виконання наказу управління освіти, молоді та спорту Смілянської міської ради від 19.10.2020 №137 «Про проведення ХІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка у 2020-2021 навчальному році» учителями української мови та літератури проведено шкільний етап інтелектуального конкурсу, за результатами якого 11 дітей 5-11 класів взяли участь у ІІ (міському) етапі, із них двоє здобули перемогу.

За результатами участі учнів школи у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу – захисту науково – дослідницьких робіт учнів – членів

Малої академії наук України у 2020 – 2021 навчальному році визначено 6 переможців з числа учнів школи ( вчителі Безрукова І.О, Хроменко З.В., Ткаченко Ю.В.. Гребенюк О.В., Оношко О.М. ,Завгородня І.В.)

В березні 2021 р. класоводи Коваленко Н.В., Пічкур А.І., Проненко О.М. взяли участь у Всеукраїнському фестивалі педагогічних ідей

« Оберігаємо планету разом», вчителі Проненко О.М., Пічкур А.І. стали лауреатами зазначеного конкурсу у номінаціях «Ідеї сталого розвитку у сучасній освіті», « Ми відповідальні за тих, кого приручили» ( ілюстровані екологічні авторські казки ).

Склад методичної ради школи 2021-2022 н.р.

Крутько М.Г. – голова методичної ради;

Христюк О.В. – заступник голови методичної ради;

Гарагай О.Ю. – секретар методичної ради.

Члени методичної ради:

Козубенко Т.М. – директор школи;

Бондаренко О.Л. – соціальний педагог;

Береговенко В.В. – заступник директора з виховної роботи;

Бурдейна Н.В. – учитель початкових класів;

Бурлуцька І.І. – учитель математики;

Демиденко В.В. – учитель зарубіжної літератури;

Лисенко Л.А. – учитель-логопед.

/Files/images/metodichna_robota/структура.jpg

Орієнтовний календар проведення методичних

форм роботи

на 2021-2022 навчальний рік

Період

Методична рада

Методичні об’єднання

Засідання творчих груп, динамічних груп

Нетрадиційні форми організації методичної роботи

Серпень

27.08.2021

31.08.2021

єдиний день методичних об’єднань

-

Вересень

-

-

Рольова гра «Педагогічні ігри» .

Жовтень

27.10.2021

єдиний день методичних об’єднань

8.10.2021

Визначення теми творчої роботи

Листопад

24.11.2021

-

Грудень

-

Січень

04.01.2021

05.01.2022

єдиний день методичних об’єднань

12.01.2021

Робота над педагогічною ідеєю

Методичний фестиваль « Педагогічні розсипи»

( пропаганда ПД, обмін досвідом роботи, впровадження нових педагогічних знахідок)

Лютий

-

-

Підготовка робіт на міську виставку «Сплітаємо вінок ідей»

Заняття в « Авторській школі» учителя-методиста Новіцької О.В. Творчий звіт .

Березень

02.03.2022

-

Квітень

-

06.04.2022

єдиний день методичнихоб’єднань

-

Травень

25.05.2022

-

Презентація у «Школі молодого учителя»

Фестиваль « Педагогічний портрет творчого колективу»

Перелік питань,

що розглядатимуться на засіданнях методичної ради школи у 2021-2022 навчальному році

№ з/п

Дата проведення

Перелік питань

1.

25.08.2021

1. Підсумки методичної роботи за 2020-2021 навчальний рік. Завдання на 2021-2022 навчальний рік.

Крутько М.Г.

2. Затвердження планів роботи методичних об’єднань на 2021-2022 навчальний рік.

Крутько М.Г.

Голови шкільних м/о

2.

23.11.2021

1. Організація методичної роботи з учителями, які потребують допомоги в організації навчального і виховного процесів.

Голови методичних об’єднань

Учителі-наставники

2. Підвищення кваліфікації педагогів в 2021-2022 н.р.

Христюк О.В.

Голови шкільних м/о

3.

04.01.2022

1. Моніторинг навчальних досягнень учнів за І семестр 2021-2022 навчального року.

Христюк О.В.

2. Стан інклюзивного навчання в школі.

Крутько М.Г.. Христюк О.В.

4.

08.03.2022

1.Підсумок участі учнів у шкільних, міських, обласних олімпіадах з базових предметів.

Христюк О.В.

2. Про підсумки проведення Місячника педагогічної майстерності.

Береговенко В.В.,

Крутько М.Г., Христюк О.В.

5.

24.05.2022

1. Підбиття підсумків курсової підготовки, підвищення кваліфікації педагогічних працівників за навчальний рік.

Христюк О.В., Крутько М.Г.

2. Підготовка до ЗНО учнів 11-х (12-х) класів.

Христюк О.В.

/Files/images/marina_gennadvna/IMG-51daa89128cfc3f578bf96cc2609d1a4-V.jpg


/Files/images/marina_gennadvna/IMG-0f1b4ccb983ae23500a84d617f7d978b-V.jpg

Кол-во просмотров: 0

Комментарии