• Вы находитесь здесь:

  • Главная
  • Нова українська школа в дії

Стан впровадження Нової української школи

у Смілянській ЗОШ І-ІІІ ступенів № 10

/Files/images/marina_gennadvna/image-0-02-05-62a656c45a4b91252d253638652fa9579530e9ea7a6052fb4f3c22f793ffb4dd-V.jpg

В 2018-2019 н.р. всі школи України перейшли на нові стандарти та почали працювати в умовах Нової української школи.

Особливістю НУШ є , поміж іншого, організація такого освітнього середовища, що сприятиме вільному розвитку творчої особистості дитини.

З цією метою в Смілянській загальноосвітній школі І-ІІІ ст.. № 10 організоване просторово-предметне оточення в 1-х, 2-х, 3-х класах НУШ , змінені програми та засоби навчання учнів .

У Новій українській школі зростає частка проектної, дослідницької, командної та групової діяльності у навчальному процесі. Відповідно, урізноманітнюються варіанти організації навчального простору в класі.

Крім класичних варіантів, використовуються новітні мобільні робочі місця, які легко трансформуються для групової роботи .

Освітній простір навчальних кабінетів для учнів НУШ в школі включає використання мультимедійних засобів навчання , оновлення навчального обладнання, що здійснюється через облаштовані осередки :

- осередок навчально-пізнавальної діяльності з відповідними меблями

-змінні тематичні осередки, в яких розміщуються дошки/фліпчарти/,стенди

- осередок для гри, оснащений настільними іграми, інвентарем для рухливих ігор

- осередок художньо-творчої діяльності з поличками для зберігання приладдя та стендом для змінної виставки дитячих робіт

- куточок живої природи

- осередок відпочинку з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами-пуфами, подушками

- дитяча класна бібліотека

- осередок вчителя, оснащений столом, стільцем , комп’ютером, полицями, шафами для зберігання дидактичного матеріалу

Завдяки ініціативній діяльності вчителів та проведеній кропіткій роз’яснювальній роботі серед батьків , виконані вимоги щодо організації належного освітнього середовища для учнів.

Кардинально змінений освітній процес в 1- 3 класах , форми та методи роботи з малюками. Кожний ранок починається з ранкової зустрічі в колі , налаштування на позитивну роботу, оголошується тема дня, вивчається вірш по темі дня. Кожного ранку проводяться сюжетно-рольові ігри «Привітай сусіда», «Комплімент», «У колі вірних друзів».

Збільшена кількість динамічних пауз, руханок, практичної та дослідницької роботи. Крім постійних груп діти працюють в динамічних групах, які утворюють самі та за допомогою вчителя.

Кожен першокласник, якщо відчуває втомленість, має право рухатись по класу , сісти на килимок. Збільшена тривалість прогулянок на подвір’ї, вчитель сам визначає де саме проводити урок згідно теми ( на подвір ї, в саду, в класі.)

Кожний учень має свій БОКС з інструментами та матеріалами та має змогу малювати на манці, працювати із макаронами, горохом, крупами. Діти мають лупи, мікроскопи.

Кожен клас отримав набір ЛЕГО « Шість цеглинок» та «Лего-системи» для використання під час уроків.

У 2020-2021 н.р. продовжена робота щодо організації освітнього простору Нової української школи відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 23 березня 2018 року №283 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи», а саме :

- придбано меблів на суму -

73.494 грн.- 2021 рік

111.497 грн. -2020 рік

98400 грн. -2019 рік

83880 грн.-2018 рік

- придбано копіювальну та оргтехніку на суму -

49356 грн.-2021 рік

29467 грн. -2020 рік

31680 грн.- 2019 рік

12600 грн. -2018 рік

- придбано дидактичного матеріалу на суму -

31950 грн.-2021 рік

52680 грн.-2020 рік

44720 грн - 2019 рік

67218 грн -2018 рік

- придбано дидактичний матеріал для проведення корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами на суму -

8934 грн.- 2020 рік

11787 грн.- 2019 рік

5536 грн - 2018 рік

Досвід роботи щодо впровадження Нової української школи пропагується на шкільному сайті, в соціальній мережі «Фейсбук» ( група «Шкільна родина», власні сторінки вчителів початкової школи, заступника директора школи з навчально-виховної роботи Крутько М.Г.)

Батьків учнів початкової школи залучені до активної співпраці на засадах партнерства.( «відкриті уроки» для батьків, дискусійний клуб «Допоможемо дітям стати щасливими» , участь в тематичних тижнях «В кожній дитині – сонце. Тільки дайте йому світити», «Бажаєм, щоб приклад із нас усі брали і щастя сімейне усі цінували». )

Заступник директора школи

з навчально-виховної роботи М.Г.Крутько

/Files/images/marina_gennadvna/IMG-166b194b96955430d3c464cffa2ed55b-V.jpg

201

/Files/images/marina_gennadvna/P91202-125554.jpg

/Files/images/marina_gennadvna/IMG-d798b2d66b3cc624ebe1f094cc6496e8-V.jpg

/Files/images/marina_gennadvna/received_905369876527787.jpeg

ВИТЯГ ІЗ ПРОТОКОЛУ № 4

засідання педагогічної ради школи від 01.02.2021 р.

Слухали : заступника директора школи з навчально-виховної роботи Крутько М.Г. про результати вибору електронних версій оригінал –макетів підручників для 4 класу, поданих на конкурсний відбір підручників для здобувачів повної загальної середньої освіти і педагогічних працівників.

Марина Геннадіївна повідомила, що творчою групою учителів школи у складі:

1.Кордон Л.І., учителя англійської мови

2.Литвин К.В., учителя англійської мови

3.Новіцької О.В., учителя початкових класів

4.Білаш Л.П., учителя початкових класів

5.Синільник О.В., учителя початкових класів

6.Проненко О.М. учителя початкових класів

7. Маслюк О.А.. учителя початкових класів

здійснений вибір підручників для учнів 4-х класів

Ухвалили: 1. Обрати для учнів 4 класу такі електронні версії підручників

1.Англійська мова Г.К.Мітчелл, Марілені Малкагіанні англ. 73

2 Математика А.Заїка , С.Тарнавська укр. 73

3. Мистецтво Л.Масол, О.Гайдамака укр. 73

4. Я досліджую світ О.Волощенко, О.Козак укр. 73

5.Українська мова А.Большакова, І. Хворостяний укр. 73

6. Інформатика О.Андрусич, І.Стеценко укр. 73

/Files/images/marina_gennadvna/P91121-084951.jpg

Безымянный

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ

ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ СМІЛЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

СМІЛЯНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №10

СМІЛЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Н а к а з

25.05.2021 м. Сміла № 32

Про зарахування учнів до 1-х класів

Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 18 Закону України «Про загальну середню освіту» (зі змінами), наказу Міністерства освіти і науки України від 16 квітня 2018 року № 367 «Про затвердження Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05.05.2018 за № 564/32016

НАКАЗУЮ:

1. Зарахувати з 01.09.2021 року до 1 класу наступних учнів:

1. Базік Вікторія Артурівна, 30.07.2015 р.н.

2. Білостоцький Кирил Олександрович, 09.04.2015 р.н.

3. Бойко Софія Олексіївна, 23.01.2015 р.н.

4. Бондаренко Кіріл Олегович, 20.10.2014 р.н.

5. Борозненко Іван Дмитрович. 12.04.2015 р.н.

6. Бровко Ельвіра Євгенівна, 06.10.2015 р.н.

7. Гнилоквас Глєб В’ячеславович, 28.03.2015 р.н.

8. Голодобородий Олександр Максимович, 21.04.2015 р.н.

9. Грабина Анна Олександрівна, 10.09.2015 р.н.

10. Дідур Вероніка Ігорівна, 19.11.2014 р.н.

11. Долобан Анастасія Олександрівна, 14.05.2014 р.н.

12. Дяглюк Олександр Олександрович, 25.03.2014 р.н.

13. Йолдашова Діана Джалаладівна, 05.09.2014 р.н.

14. Іщенко Давид Володимирович, 10.11.2014 р.н.

15. Коваленко Владислава Олегівна, 16.01.2015 р.н.

16. Колєснік Даніїл Віталійович, 05.03.2015 р.н.

17. Король Артем Олександрович, 31.05.2015 р.н.

18. Костенко Злата Костянтинівна, 05.12.2014 р.н.

19. Крячко Злата Анатоліївна, 03.04.2015 р.н.

20. Кулик Софія Сергіївна, 30.07.2015 р.н.

21. Ленець Поліна Сергіївна, 28.06.2015 р.н.

22. Лисенко Марія Ігорівна, 21.09.2015 р.н.

23. Лисенко Олександр Денисович, 20.04.2015 р.н.

24. Лісейцева Софія Едуардівна, 05.05.2014 р.н.

25. Лупина Вікторія Олександрівна, 26.06.2015 р.н.

26. Ляшенко Аліса Дмитрівна, 01.12.2014 р.н.

27. Малакан Аліна Андріївна, 28.04.2016 р.н.

28. Малакан Артем Андрійович, 26.05.2015 р.н.

29. Мальований Володимир Олександрович. 08.05.2015 р.н.

30. Маруценко Ольга Андріївна, 26.12.2014 р.н.

31. Махмудов Ісмаіл Ібрагімович, 25.11.2014 р.н.

32. Меркулов Назарій Олександрович, 29.11.2014 р.н.

33. Мех Олександр Леонідович, 02.05.2015 р.н.

34. Обидьонкіна Мілана Юріївна, 09.10.2015 р.н.

35. Овчінніков Єгор Сергійович, 19.04.2015 р.н.

36. Олін Михайло Русланович, 25.02.2015 р.н.

37. Орел Даніїл Вадимович, 24.03.2015 р.н.

38. Парасківа Анна Вікторівна, 04.06.2015 р.н.

39. Пономаренко Максим Євгенійович, 27.05.2015 р.н.

40. Рахімов Аллаяр Акбарович, 19.06.2015 р.н.

41. Рахімов Мухаммад Раматжонович, 14.12.2014 р.н.

42. Романець Іван Андрійович, 24.01.2015 р.н.

43. Сайдакова Поліна Степанівна, 18.06.2015 р.н.

44. Синиця Єлизавета Олегівна, 15.09.2014 р.н.

45. Скомаровський Єгор Дмитрович, 28.11.2014 р.н.

46. Смолянська Вікторія Дмитрівна, 10.11.2014 р.н.

47. Тимошенко Андрій Русланович, 03.02.2015 р.н.

48. Тищенко Ігор Павлович, 10.10.2014 р.н.

49. Трусов Тимофій Вячеславович, 28.11.2014 р.н.

50. Форманюк Варвара Олександрівна, 26.10.2015 р.н.

51. Хоменко Ігор Сергійович, 23.04.2015 р.н.

52. Цимбал Даніл Дмитрович10.10.14 р.н.

53. Черній Єва-Олександра Ярославівна, 23.10.2015 р.н.

54. Яковлєва Софія Русланівна, 20.01.2015 р.н.

55. Яценко Вікторія Володимирівна, 06.11.2015 р.н.

2. Заступнику директора школи з навчально-виховної роботи Крутько М.Г.:

1) розмістити даний наказ на сайті школи;

2) оприлюднити інформацію про наявність вільних місць.

3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

Директор школи __________ Т.В.Бондаренко

Про адаптацію учнів 1 класу до навчання в початковій школі в умовах Нової української школи

в 2021-2022 н.р.

На виконання законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Концепції Нової української школи (схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»), Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 87 від 21.02.2018, згідно з планом роботи школи на 2021/2022 навчальний рік впродовж вересня-жовтня 2021 року визначався рівень адаптації учнів 1 класу в НУШ.

Для досягнення цієї мети були поставлені завдання:

  • визначити характер психологічного комфорту першокласників у класі, їх емоційного стану;
  • дослідити ефективність навчальної діяльності, засвоєння шкільних норм поведінки, успішність соціальних контактів.

В досліджені брали участь 53 учні 1-х класів ( класні керівники Бурдейна Н.В., Пічкур А.І.)

Початок навчання у школі – стрес для дитини, один з найбільш відповідальних моментів у житті. А заклад освіти – новий величезний світ, до якого треба звикнути. Звикнути до школи не так просто, адже мова йде не лише про новий режим, обов'язки та плани, а й про розширення меж спілкування, нові стосунки, неочікувані життєві ситуації, незвичні емоції. Статистика говорить, що тільки 50% дітей встигають адаптуватися до нових умов впродовж півроку. Тому адаптації першокласників в умовах НУШ приділяється окрема увага.

Загалом проблеми, які можуть виникнути під час адаптації першокласників до школи можна умовно поділити на три групи:

  • психологічну – звикання до нових вимог;
  • біологічну – звикання до нового режиму;
  • соціальну – входження до учнівського колективу.

Що зробили вчителі для того, що адаптаційний період першокласників НУШ пройшов успішно?

1. Перш за все – дбають про інтереси дитини, сприймають її як рівноправного партнера.

2. Створюють сприятливий психологічний клімат у класі.

3. Створюють атмосферу успіху.

4. Допомагають дитині усвідомити себе як особистість, розвивати адекватну самооцінку.

5. Розвивають мотивацію учня.

6. Розвивають важливі психологічні якості: ініціативність, працездатність, самодисципліну, відповідальність, вміння розподіляти свій час.

7. За необхідності проводять корекційну роботу (звісно, спільно зі психологом).

8. Забезпечують простір для виявлення здібностей дитини: художніх, творчих, інтелектуальних, спортивних тощо.

9. Здійснюють психологічну підтримку, особливо у випадку вираженої дезадаптації.

10. Забезпечують індивідуальний підхід до дитини.

Тож учителі перших класів Бурдейна Н.В., Пічкур А.І. акцентують увагу на успіхах дитини, не вдаються до групової критики, порівнюють результати роботи тільки з попередніми роботами учнів, використовують наочність та ігрові методи навчання. І головне – завжди проводять заняття з позитивними емоціями.

Головну роль у тому, як швидко діти адаптуються до школи відіграють учителі. Перші тижні навчання в 1-му класі - важливий етап для створення в класній спільноті атмосфери прийняття, довіри, взаємозацікавленості, бажання слухати одне одного, висловлюватися. На цьому етапі закладаються основи для усної взаємодії учителя з учнями та учнів між собою.

Саме тому багато уваги в перший місяць класоводи приділили знайомству, коротким розповідям дітей про власні захоплення, улюблені ігри , провели діагностику уявлень про школу, майбутню навчальну діяльність.

Авторами Концепції НУШ запропонований тематичний інтегрований підхід, де кожен тиждень присвячено окремій темі. Наприклад, у вересні вивчаються такі теми: «Я - школяр/ школярка», «Наш клас», «Мої друзі», «Моє довкілля». Ці теми - інтегровані: їх вивчення передбачає і формування наскрізних умінь, соціальних та громадянських компетентностей, і набуття предметних компетентностей, зокрема опанування граматичних та обчислювальних умінь.

Змінилися підходи до навчання грамоти, додались деякі нові змістові лінії, але основний зміст лишився: учні, як і раніше, навчаються читати, писати, рахувати. Наприклад, деякі з проблемних питань вересня: Навіщо мені ходити до школи? Хто я? Хто мої однокласники? Як безпечно дістатися до школи і повернутися додому? Як почуватися комфортно у класі мені і моїм однокласникам? Як нам стати класною спільнотою? Чого ми можемо досягнути спільно? Як зберегти дружбу? Які таємниці має шкільне подвір’я?

До кожної з перелічених тем, за кожним із проблемних питань пропонуються різні види освітньої діяльності. Серед них- практика «ранкового кола», інтерактивні заняття у парах та групах на умовах співпраці (кооперативне навчання), «щоденні п’ять», рефлексія та самооцінювання та багато інших форм та методів.

«Ранкове коло» налаштовує дітей на результативну працю, «включає» позитивні емоції, «налаштовує» настрій.

Частину навчальних занять учителі проводять за межами класної кімнати - на свіжому повітрі, у русі.

Класоводи Бурдейна Н.В., Пічкур А.І. В створили надійну основу для першого місяця періоду адаптації учнів, для пізнання нового для себе, опанування новим довкіллям, створення учнівської спільноти. Учителі приділили увагу груповій, ігровій, проектній та дослідницькій діяльності, урізноманітнили варіанти упорядкування освітнього середовища. Крім класичних варіантів класних кімнат використовуються мобільні робочі місця, які можна легко трансформувати для групової роботи.

В освітньому середовищі Нової української школи є баланс між навчальними видами діяльності, ініційованими вчителем, та видами діяльності, ініційованими самими дітьми. Таке середовище забезпечує можливості дітям робити власний вибір, можливості для розвитку нових та удосконалення наявних практичних навичок, отримання нових знань, розвитку свого позитивного ставлення до інших.

Особливу увагу вчителі приділяють збереженню та зміцненню фізичного здоров’я учнів, їх моральному та громадянському вихованню. Із цією метою організовано активну співпрацю вчителів з батьками або особами, які їх замінюють, з медичним працівником школи , шкільним психологом, учителями-предметниками, вихователем групи подовженого дня.

Результатами такої співпраці є: краще вивчення індивідуальних можливостей та стану здоров’я кожного першокласника; здійснення особистісно орієнтованого навчання та виховання; впровадження здоров’язберігаючих технологій освітнього процесу; спільна підготовка і проведення батьківських зборів; бесіди з батьками на психолого-педагогічну тематику .

Звісно, велику роль у тому, як швидко дитина звикне до школи, відіграють і батьки. Втім, вони далеко не завжди точно знають, як варто діяти. У такому разі вчителі з самого початку, ще на перших зборах, звернули увагу батьків на проблеми, які можуть виникнути у майбутньому, додатково розробили пам'ятку, до якої батьки можуть звертатися у складних ситуаціях.;

1. Пояснити дитині, для чого вона має ходити у школу, розповідати про неї.

2. Встановити режим дня.

3. Розказати дитині, що вона завжди може звернутися до вчителя з запитанням.

4. Пояснити, що у школі існують правила, яким варто слідувати.

5. Сформувати правильну самооцінку.

6. Розвивати комунікабельність.

7. Розвивати та підтримувати бажання вчитися.

8. Слухати дитину, давати поради.

9. Взаємодіяти зі вчителем та психологом.

Отже, більшість дітей адаптувалися до умов навчання в школі. Той

відсоток дітей які показали низькі результати, та деякі учні з середнім

рівнем адаптації потребують більш детального обстеження та участі у

розвивальних заняттях або індивідуальні роботі з психологом.

Заступник директора з НВР М.Г. Крутько

Кол-во просмотров: 0

Комментарии